I hate to say it, but I have to go

Hej! Tänkte slänga in ett litet inlägg innan jag lägger mig. Idag åkte klassen till bosön till något slags idrottcenter där vi fick pröva på rullstol. Vi blev undervisade av en kille som var instruktör där inom rullstolsteknik, han hade fått båda sina ben amputerade pga en tågolycka. Han gick igenom hur det är att vara rullstolsbunden och allt vad det innebär samt lite grundläggande rullstols teknik som vi fick prova på, tex åka framåt, bakåt, svänga, hur man kommer upp på kanter osv. Vi fick pröva på hur man kommer upp kanter (tex trottoarer) på ''plankskivor'' som de lade ut på golvet. Den högsta var inte ens vad en vanlig trottoar var, och den var HÖG. Jag kom inte ens upp på plankan innan den, det är svårare än man tror! Hur som helst, så åkte typ hela klassen runt där med massa rullstolar i en stor gymnastiksal, haha. De flesta tycker att hela dagen var onödig och att den rent utav sög, men jag tyckte den var ganska intressant och kul. Det enda som var tråkigt var att det tog så lång tid att åka, för bosön ligger ute på Lidingö. Det tog ca 2 timmar att komma dit, kändes som 3. Sen när jag kom hem käkade jag lite, sen blev det gymmet en snabbis idag. Nästa gång får jag äntligen mitt kort, yääy. Sen hem, middag och nu sova. Det var min dag i princip. Imorn är det en ny dag, med nya äventyr. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0