Pownie

Hejsan :D;D;D;D!

Innan jag börjar vill jag att ALLA kollar på detta inlägget och läser inlägget och kollar videon!
Säg sedan va
Idag har jag ridit världens envisaste gulligaste trögaste häst... Titti Viking!
Pappa väkte mig runt 06 :40 (gissa om jag var trött!?) sen åt jag frukost tog på mig ridkläder och väntade på Julia! Hon kom 8 och vi åkte till hennes mormor och morfar där dem är på sommarbete!
Kändes som att INGET kunde stoppa oss för ett tag! Sen pang bom så blev hon stark allt var läskigt och bara allmänt jobbig! Vi hade vårat första lilla "bråk" (och när jag säger bråk så säger jag bara i princip "ja men det blir ju inte bättre för att du gör så! och du är ju trög" sen små fnissar jag lite och sen fortsätter vi!)
Men sen galopperade jag på väg ner till andra sidan och Julia kommer upp och jag tänker "snälla gasa Julia" Gissa vad hon gör! VI HADE TVÅ RACE FRAM OCH TILLBAKA! Sen travade vi av och då blev det "lillabråket!" HATAR dem för jag vet vad hon kan och vad hon är kapabel till och det stör mig för hon KAN bara hon VILL!
Sen dethär med inlägget! Man ser att tjejen "spelar" men man gör ändå inte så och nästan slår hästen! Hon är 3 år! Vad tror du !? Hon är busig! Hon har inte lärt sig det än och vems ansvar är det att lära!? Jo ditt lilla du! Så feg och så dålig vet jag inte om jag någonsin sett nån så dååålig ägare!!
Kolla vad gullig!

En fråga till ER!
Vad är eran favorit ras!?
Min favorit:
Paint Horse jag fullkomligt ÄLSKAR skäckar av alla dess slag och ingen ser ju ut som den andra! Helst ska den ha lite fläckar men HEL VITT ansikte och ett blått öga och riktigt rosa päsl/skin runt ögonen/mulen!
Det är även en dröm häst för mig!
Jaja tack för mig denna gång och hoppas vi ses igen!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag har väl ingen favoritras direkt men jag tycker holsteiner är väldigt fina! (:

2011-08-08 @ 19:16:37
URL: http://Http://ellenshestliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0