About me

Hej! Jag heter alltså Linnéa och är Josefin's och Emma's nya partner här på Chocolateponnys! Jag tycker det ska bli kul att blogga här med dem, och jag bloggar även på min privata blogg som ni gärna får titta in på! ;)
Lite om mig själv kanske då? Jag är 17 år och ska alltså påbörja mitt andra år på gymnasiet där jag läser omvårdnad. Jag är hästtokig uti fingertopparna, men jag gillar också de flesta andra djur, bara det inte är reptiler och insekter! Jag rider på ridskola en gång i veckan, har ridit fler gånger och haft medryttar och sköthästar, men hinner inte med det nu när min skolgång tar över mitt liv typ :P Jag har ridit och hållit på med hästar i ca 7 år nu, tror jag. Annars så älskar jag att lyssna på musik och spela, jag har en ukulele och ett piano som jag använder flitigt, flera gånger per dag. Jag gillar också att baka, sy, träna, och att umgås med familj och vänner. Jag gillar verkligen att göra saker som kräver kreativitet och att arbeta praktiskt, sån är jag ;)
Jag bor i en familj som består av mor och far, en bror och en kanin i utkanten av Sveriges huvudstad, Stockholm. Hur är jag som person då? Jag brukar beskrivas som omtänksam, snäll, rolig och ibland envis ;) Jag kan ibland bli lite utflippad galen och flummig, men det kan väl alla? ;) Är alltid i alla fall trevlig, om motparten är det. Jag är väl lite av en "beter mig mot andra så som jag blir bemött" person om ni förstår.
Mer då.. Jag var på Finntorp i sommar, med Josse och Emma och annat underbart folk. Jag var där förra året och i år, trots att jag är den äldsta i hela skaran, ink ledarna så fick jag komma ;) Jag älskar helt enkelt stället, och hästarna! Jag hade en häst som heter Dimas förra året, som tyvärr inte finns mer och i år hade jag en häst vid namn Strong Holiday (hoppbilden). Båda var och är verkligen underbara varelser som jag saknar grymt mycket och är väldigt tacksam att få möta. Och nu när finntorp är sålt och alla hästarna kommer splittras så önskar jag dem all lycka i livet och att de kommer till personer som rår om dem ordentligt. Nästa år är jag ju 18 och vet inte riktigt vad som kommer hända, om jag ska på ridläger någonstans eller satsa på att bli ledare, vi får se!
Jag kommer inte riktigt på mer vad jag ska skriva om mig själv, ni kommer väl antagligen få reda på mer via bloggandet. Ni får självklart också fråga, ingen fråga är dum nog. Och ni får gärna ge mig kritik av alla slag, jag är inte någon som blir arg för konstruktiv kritik, jag tar alltid åt mig det för att bli bättre.
Jag hoppas att ni gillar mina inlägg och får en god läsning som kan ge er ett och annat leende på läpparna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0