Emma- Första inlägget

Jag heter Emma Johansson och jag har fått äran att blogga här på bloggen tillsammans med Josefin!! Själv har jag bara andvänt mig av bloggplatsen.se förut!
Lite mer om mig!
Jag är född den 25 oktober 1997 klockan 01:00 faktiskt!
Jag har fått reda på nu i efterhand att jag red på pappas rygg hemma i vardasrummet och lekte häst med honom!
Jag har en "riktig" medryttarhäst som jag rider ganska regelbundet! Hon heter Titti Viking men alla kallar henne bara Titti! Men jag säger bara tjejen! Med en bäbis röst! Jag red henne senast igår! (Lördag!) Då hade jag inte ridit på en vecka och hon hade inte blivit riden på en MÅNAD! Jag är också hästskötare åt en tjej som heter Denise Marklund (http://denisemarklund.blogg.se) som har en d-ponny med namn Caruso! Han är valack född 1999 och underbar när Denise köpte Caruso var han bara utbildad i dressyr och hon tänkte att han skulle bli en bra hopphäst! Det blev han ända problemet vara att nu har han fått ont i ryggen och hoppas inte lika mkt längre och hon tävliar mest dressyr nu då han tycker det är mycket roligare!
Jag har även fått äran att rida denna prins ett antal gånger och ska antagligen göra det någon gång den här veckan! Men nu måste Denise tyvärr sälja sin prins och köpa storhäst då hon nu fyllt 18 och måste byta om hhon inte ska sluta rida då!

Titti då ja hon är ett gotlandsruss på 130cm ungefär ocha jag har ridit henne 3-4 år till och från! Hon är en speciell liten tjej som är lika envis som mig och älskar att galoppera och hoppa över stock och sten! I höstas startade vi i en clear round 50-60 och kom runt felfritt första gången någonsin! Jag älskar Titti och hon är en stor del av mitt liv!

Jag själv är en mkt envis person som också är ganska lat och vääääldigt ycket humörsvängningar jag har varit på Finntorps Gård 3 år i rad och iår var vi 11 stycken av 16 från samma läger förra året! Jag älskar mina vänner och skulle kunna göra allt för en enda person Josefin ja hon jag har bloggen med! Hon är mitt liv och jag skulle göra ALLT för henne! Hoppas ni gillar bloggen som nu är lite tråkig men om ni vill göra en header och fixa design och allt med våra inlägg så vi får två kategorier och sen en som heter ChocolatePonnys som vi har tillsammans du kan ju även skicka pm till mig på bilddagboken där jag är e-tunaryttaren!

Denise och Caruso på första tävlongen jag var med på! Jag och titti för några veckor sen :D


Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad fin häst :D

2011-07-20 @ 11:56:14
URL: http://nhwestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0